Ons vierde verhaal

25 november 2018 - Otavalo, Ecuador

Vrijdagochtend zijn we vroeg in de ochtend vertrokken en hebben we de kust verlaten, doordat het behoorlijk druk was in het verkeer waren we nog maar net twee uur voor vertrek op de luchthaven van Guayaquil. Van daaruit hadden we een binnenlandse vlucht naar Quito. Dit verliep allemaal perfect.

Op de luchthaven van Quito kwamen we gelijk tante Hermien en oom Johan en Mathijs tegen. En Gaby zagen we in de auto voorbij rijden. Snel afgesproken om te appen voor de avond en toen onze taxi naar het hotel. Was nog een behoorlijke trip. Wel zeker een uur rijden. Wat een immense grote stad is Quito, maar de eerste indruk is goed.

Even opfrissen in het hotel en toen gelijk door met de taxi naar de ouders van Gaby. Zij wonen in het noorden van Quito.  We kregen daar een compleet 3 gangen menu. Echt super lekker! Spinaziesoep, kip en garnalen met rijst en koude groenten en een toetje. We werden door Gaby en Mathijs weer naar ons hotel gebracht ‘s avonds.

Na een kort nachtje zijn we vanmorgen vertrokken naar Otavalo. Het was de bedoeling om daar op tijd aan te komen, maar het verkeer zat behoorlijk tegen☹️. Snel nog even de markt over, want vanmiddag sgaat er een tour naar de omliggende dorpen op het programma. Heel indrukwekkend al die mensen die hun eigen gemaakte spullen willen verkopen. En ze lopen ook allemaal in de traditionele klederdracht. Natuurlijk cadeautjes voor de meiden gehaald. Wat het is blijft nog een verassing. 🎁

Vanmiddag verschillende ambachten bezocht in de verschillende om liggende dorpen. We hebben kunnen zien hoe sjaals worden gemaakt van alpaca wol. Hoe matrassen worden gemaakt van riet en kennis gemaakt met de verschillende instrumenten die traditioneel zijn voor dit gebied. Ook zijn we nog bij een waterval geweest.

Morgen vertrekken we naar Mindo.