Ons tweede verhaal

22 november 2018 - Isla de la Plata, Ecuador

We hebben heerlijk geslapen vannacht in Hostria Mandala. Je hoort alleen de zee. Dat is wat anders dan aldat kabaal van de nacht ervoor.

Maar wat een super geweldige dag hebben we gehad vandaag. Dit hadden we echt niet willen missen.

We werden vanmorgen na ons heerlijke ontbijt opgehaald door de touroperator. We gingen in de haven van Puerto Lopez op de boot richting Isla Plata (klein Galapagos). Dit eiland ligt ongeveer 42 km voor de kust van Puerto Lopez. En is 2 kmbreed en 4 km lang.

Gelukkig was de zee rustig en werden we niet zeeziek.

Ja, we hebben een walvis gezien! 🐋Echt waar! Terwijl het op dit moment niet het seizoen is. Hij dacht denk ik weer allemaal pottenkijkers ik ga er maar weer snel vandoor.

Aangekomen op het eiland werden we verwelkomd door allemaal schilpadden.

Na een wandeling over het eiland naar de andere kant (het zuiden) hebben we heel wat vogels gespot!

Het was een behoorlijke klim naar de top ⛰.  Denk dat we morgen onze kuiten wel zullen voelen.

Na een heerlijke lunch hebben we gesnorkeld. Wat gaaf! Zoveel van die tropische vissen 🐠🐡🐟om ons heen. En terug naar de haven van Puerto Lopez. Ook al was het bijna de gehele dag bewolkt en hadden we ons goed ingesmeerd waren we toch wel een beetje verbrand tijdens het snorkelen.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij Hugo Victoria.

1. Hermine:
    22 november 2018
    Leuk om te horen , wij gaan daar ook heen