Onze reis!

13 september 2018 - Weerselo, Nederland

18 november  Amsterdam

Vandaag vertrekken we al richting Amsterdam om daar te overnachten, omdat we morgen vroeg in de ochtend al op Schiphol moeten zijn.

19 november  Amsterdam - Quito - Guayaguil

Vandaag vertrekken we vroeg in de ochtend met een intercontinentale vlucht vanaf Amsterdam: Schiphol richting Guayaquil. Met een korte tussenstop in Quito:Aeropuerto Internacional Mariscal Sucre komen we in de avond aan op de luchthaven van Guayaquil: Aeropuerto Internacional José Joaquín de Olmedo. We verblijven 1 nacht in een hotel (Villa 64) in de stad: Guayaquil.

20 november  Guayaguil - Puerto Lopez

Na het ontbijt reizen we door naar de kustplaats - Puerto Lopez met de bus (ongeveer 3,5 tot 4 uur). Hier verblijven we 3 nachten in een houten cabaña (hosteria mandala) vlakbij het strand.

21 november  Puerto Lopez - Isla de la Plata

Vandaag gaan we met de boot naar Isla de la Plata ('poor man's Galapagos' of Galapagos in het klein). Ook hier vind je zeeleeuwen, zeeschilpadden, gevlekte rotspelikanen, blue-footed-boobies en fregat vogels.

Ook is er een mogelijkheid om te zwemmen en snorkelen met zeeleeuwen, zeeschilpadden. Misschien zien we ook nog wel walvissen of dolfijnen.

22 november  Puerto Lopez -  Parque Nacional Machalilla

Een dagje erop uit om de omgeving te verkennen, richting nationaal park Machalilla: Agua Blanca. Hier zijn veel archeologische vondsten gedaan uit 1800 en 1500 v. Chr. Er is ook een klein oudheidkundig museum. Van daaruit het monnikenpad bewandelen naar het strand van Los Frailes.

23 november - Puerto Lopez - Quito

Vandaag laten we de kust achter ons en reizen terug naar Guiyaquil per bus. In de avond vliegen we met een binnenlandse vlucht vanaf Guayaquil: Aeropuerto Internacional José Joaquín de Olmedo naar Quito: Aeropuerto Internacional Mariscal Sucre. Quito is de hoogst gelegen hoofdstad ter wereld (2850m). We verblijven in een hotel (Casa Aliso) in de wijk La Floresta in Quito.

24 november  Quito - Otavalo

Vandaag vertrekken we vroeg in de ochtend met de bus richting Otavalo. Hier vindt elke zaterdagochtend een grootste beestenmarkt plaats Van Zuid Amerika.

In de middag gaan we de omgeving verkennen met een gids. We bezoeken verschillende dorpjes en families die laten zien hoe zij de typische hoeden, panfluiten en poncho’s maken.

we overnachten in het oudste hotel van Otavalo

25 november - Otavalo - Mindo

Mindo Greenhouse https://www.facebook.com/mindogreenhouse1/

26 november - Mindo - Quito

Vanavond komen de ouders van Marleen ook aan in Quito en andere familieleden. De reis vervolgen we nu ook samen met de ouders van Marleen.

27 november  Quito - Lago Agrio - Puerto Montúfar - National park Cuyabeno

28 november  Puerto Montúfar - National park Cuyabeno

29 november  Puerto Montúfar - National park Cuyabeno

30 november  Puerto Montúfar - National park Cuyabeno - Quito

Vanavond vliegen we met een binnenlandse vlucht terug vanuit Lago Agrio: Aeropuerto de Lago Agrio naar Quito: Aeropuerto Internacional Mariscal Sucre. We verblijven weer in hetzelfde hotel in de wijk; La Floresta in Quito.

1 december  Quito - Cotopaxi

Vandaag is de dag van de bruiloft van Mathijs & Gaby.

2 december  Cotopaxi - Quilotoa - Banos

3 december Banos

4 december Banos - Quito

5 december Amsterdam - Weerselo

Vandaag landen we 's middag weer op Nederlandse bodem. En kunnen we 's avonds Sinterklaas vieren met de kinderen.