Ons eerste verhaal

21 november 2018 - Puerto Lopez, Ecuador

Zondag 18 november zijn we vol goede moed vertrokken naar Schiphol met de trein. Volgens de NS reisplanner zouden we rond half 7 aankomen op Schiphol en geen last hebben van de werkzaamheden rondom Schiphol die er natuurlijk weer eens waren dit weekend. Maar in Hilversum strandde we en moesten via een omweg richting Schiphol. We gaan er maar vanuit dat dit geen voorbode is van onze verdere reis. We hadden die nacht een super goed hotel CitizenM op loopafstand van Schiphol. Echt een aanrader als je vroeg in de morgen moet vliegen.

Maandagochtend verliep alles perfect met het inchecken en boarden. We waren naast de stewardessen één van de weinige Nederlanders aan boord. De vlucht verliep perfect met lekker eten & drinken aan boord.

We hadden een tussenlanding in Quito en vlogen daarna door naar Guayaquil. Deze vlucht was niet zo fijn, maar we zijn gelukkig over na bijna 15 uur te hebben gereisd.

Toen nog op zoek naar een taxi om bij ons overnachtings hotel Villa 64 te komen. Ook een hele beleving in zo’n megastad.

We zijn gelijk gaan slapen, lees proberen te gaan slapen. Maar wat een herrie en sirenes continu. En dan elke keer die vliegtuigen die laag overkomen.

Na het ontbijt zijn we snel met de taxi richting de busterminal gegaan om de bus richting Puerto Lopez te nemen. Met de taxi door zo’n stad. Ik was blij dat wij niet hoefden te rijden. Was niet goed gekomen!

Wel zijn de mensen hier ontzettend behulpzaam, want zie de weg maar eens te vinden in het Spaans in een busterminal met 3 verdiepingen. Buskaartjes gehaald. Voor een rit van 4 uur moesten we met z’n tweëen £10,50 betalen. Onderweg beseffen we ons maar eens weer hoe goed we het hebben. Menig huis ziet er hier slechter uit dan ons tuinhuis.

De trip naar Puerto Lopez was geen pretje. Slechte wegen en veel drempels. Je kunt beter ruim 14 uur in het vliegtuig zitten 😉.

Na ruim 4 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan bij de busterminal van Puerto Lopez.

Ja en hoe komen we nu bij ons hotel? Geen taxi te bekennen alleen tuktuks. Ja zegt toen een meneer tegen ons in het Engels of wil je soms lopend gaan? Dan toch maar met de tuktuk, weer een ervaring rijker! We zitten dan nu eindelijk in een heerlijk hotel met eigen balkon met hangmatten met uitzicht op zee. Echt super! Direct aan de boulevard en het strand. Wel fijn dat we hier 3 nachten verblijven.

Het weer is hier heerlijk warm 30 graden, maar wel bewolkt.

Morgen gaan we naar Isla Plata (klein Galapagos) met de boot.

1. Martine:
    22 november 2018
    Hé reizigers, leuk om te lezen! Lange reis... Maar jullie zijn mooi op bestemming. Prachtige plaatjes!